Foodora har öppnat ett nytt affärsben som gör foodora till ett fraktalternativ, när företag som inte är anslutna till foodoras plattform, vill leverera varor snabbt till sina kunder. Därmed blir foodora en stark utmanare till bland andra Postnord, Ryska Posten, Budwheels med flera. foodora är ledande aktör inom snabba hemleveranser och kommer med sitt intåg ändra spelplanen eftersom få andra aktörer kan erbjuda hemleverans på några minuter, sju dagar i veckan runt om i hela Sverige.
– Vi kan last mile och har infrastrukturen på plats, och det här är därför ett väldigt naturligt steg för oss att ta. För foodora finns det oändliga möjligheter att bredda affären. Vi är en enorm handelsplats för digital handel där vii är pionjärer inom många olika områden och utvecklas ständigt, säger Hans Skruvfors, vd och koncernchef foodora.
När företag använder den nya tjänsten så anger de vad de vill buda, samt mottagarens adress och kontaktuppgifter. Därefter läggs beställningen. Avsändaren kan sedan följa leveransen digitalt, se när varorna förväntas levereras till mottagaren samt när själva leveransen har skett. Mottagaren i sin tur får ett sms för att se när leverans kommer ske och kan även se budet i realtid digitalt.