Uppåtgående trend för Logistik & Transport på Svenska Mässan i Göteborg

Årets Logistik & Transport på Svenska Mässan i Göteborg blev en stor framgång både för arrangörer och för utställare. Foto: Svenska Mässan

Logistik & Transport  på Svenska Mässan i Göteborg samlade 136 utställare

Logistikbranschen blir bara hetare och hetare. Det visade sig åter på branschens främsta mötesplats, Logistik & Transport, som arrangerades 14-15 november, på Svenska Mässan i Göteborg. Det vittnade även flertalet utställande företag om, som är mer nöjda än någonsin.

– Det här är definitivt en av de bästa mässorna vi varit med på! Och då åker vi ändå på många mässor varje år. Det har varit ett konstant tryck i montern. Vi utvecklar logistikfastigheter och upplever ett enormt intresse. Vi har fått så många bra leads här på mässan, det har överträffat all förväntan, säger Ann-Sofie Jonsson, affärschef, MG Development Sweden.

Logistik & Transport hade 136 utställare, 19 fler än i fjol. Men det kunde varit ännu fler:

– Vi tvingades tacka nej till ett 20-tal företag som ville ställa ut. Trots att vi hade större yta i år var mässan fullbokad redan två månader innan mässtart. Det känns förstås tungt. Nästa år har vi tillgång till ännu större yta och hoppas då kunna välkomna ännu fler utställare, förklarar Jan Nilsson, affärsansvarig för Logistik & Transport.

Under de två intensiva dagarna arrangerades även branschens tyngsta konferens. Här möttes beslutsfattare inom branschens olika delar för kompetensutbyte, inspiration och bredda sina nätverk. Även i år var det Dagens Logistik som var programansvariga.

På Logistik & Transport fick mässbesökarna även chansen att ta del av föreläsningar på Öppna scenen.

– Vi har lagt mycket fokus på att skapa ett kvalitativt innehåll på Öppna scenen: Vi tar in högaktuella föreläsare och utställarna får också möjlighet att presentera sina case, säger Jan Nilsson.