Med start i början av 2022 kommer Instabox att ta sin kombination av snabba, flexibla, miljömässigt och socialt hållbara sista mils leveranser till Tyskland. Med kombinationen av smarta automatiserade paketskåp, gröna hemleveranser och en plan för snabb expansion, är Instabox inställt på att ta plats på marknaden.
– Lanseringen i Tyskland är ett stort steg för Instabox. Sättet vi kombinerar miljömedvetenhet med en enkel och snabb kundupplevelse är något helt nytt på paketleveransmarknaden, säger Alexis Priftis, grundare och vd för Instabox.
Instabox, det svenska nästa generationens teknikföretag som omvandlar last-mile-leveranser för e-handel, går in på marknaden i Tyskland. Med en årlig tillväxt på över 300 procent, år för år, är det ett av de snabbast växande företagen i Europa. Instabox betjänar miljontals kunder över hela Sverige, Danmark, Norge och Nederländerna genom antingen leverans till ett av sina 3000 smarta automatiserade paketskåp eller via hemleverans.
Instabox levererar paket från e-handelspartners som Amazon, H&M, Ikea, De Bijenkorf och många fler. I Tyskland kommer Instabox initialt att verka i det större Berlinområdet, Hamburg och regionen Nordrhein-Westfalen. De första terminalerna kommer att finnas i Berlin och Düsseldorf och Instabox planerar för en mycket snabb expansion i Tyskland, där fler terminaler öppnar snabbt under 2022 för att säkerställa en bredare geografisk täckning.
Nätverket av skåp, placerade på lämpliga platser, kommer också att växa snabbt under hela året.
– Tyskland passar oss bra. Det finns kulturella och geografiska närheter vi kan dra nytta av. Människor i Tyskland delar vår passion för hållbarhet, och vår service i Tyskland kommer att vara 100 procent fossilfri vilket kommer att vara unikt på marknaden. E-handelsbranschen växer stadigt, men när det gäller leveransmöjligheter har kunderna erbjudits den långa väntetiden och hemleveranser under dagtid som traditionella aktörer erbjuder., säger Alexis Priftis.