PackBud lanserar ny bokningstjänst för företag och privatpersoner

Bokningstjänsten är tänkt att ge mer gods i lastbilarna. Foto: claudio schwarz/unsplash

PackBud Nordic har lanserat en ny tjänst där företag och privatpersoner kan boka och betala transporter direkt på åkeriers hemsidor. Den nya lösningen gör det möjligt för åkerier att ta emot transportuppdrag utan att behöva hantera förfrågningar manuellt.

"När det gäller lite större saker som till exempel begagnade möbler, el-cyklar och fritidsprodukter, har de flesta åkerier, stora som små, utmaningar med att ta enstaka uppdrag från företag och framförallt privatpersoner. Det tar mycket tid att ta emot förfrågan, offerera och planera in, för att sedan också fakturera. Med vår bokningstjänst integrerad, plockas alla dessa hinder bort och åkeriet får en egen 'check-out' på sin webb likt en e-handlare", säger Mattias Sjunnesson, vd för PackBud.

Besökare på åkeriernas hemsidor kan nu söka efter lediga transporter, se priser, samt boka och betala med kort, Swish eller Klarna. Kunden får en säker bokning med tydliga villkor och öppet köp, och åkeriet får ett klart uppdrag med förskottsbetalning.

"Denna tjänst är en vidareutveckling från vår redan etablerade digitala marknadsplats för transporter. Med den nya bokningstjänsten ute hos de enskilda åkerierna ökar vårt bidrag att fylla på redan planerade transporter för att minska transportsektorns belastning på miljön", tillägger Mattias Sjunnesson.