Logistikbranschen blir bara hetare och hetare. Det visade sig på branschens mässan Logistik & Transport, som arrangerades 14-15 november, på Svenska Mässan i Göteborg.
– Det här är definitivt en av de bästa mässorna vi varit med på! Och då åker vi ändå på många mässor varje år. Det har varit ett konstant tryck i montern. Vi utvecklar logistikfastigheter och upplever ett enormt intresse. Vi har fått så många bra leads här på mässan, det har överträffat all förväntan, säger Ann-Sofie Jonsson, affärschef, MG Development Sweden
Logistik & Transport hade 136 utställare, 19 fler än i fjol. Men det kunde varit ännu fler:
– Vi tvingades tacka nej till ett 20-tal företag som ville ställa ut. Trots att vi hade större yta i år var mässan fullbokad redan två månader innan mässtart, förklarar Jan Nilsson, affärsansvarig för Logistik & Transport.
– Det känns förstås tungt. Nästa år har vi tillgång till ännu större yta och hoppas då kunna välkomna ännu fler utställare.
Under de två dagarna arrangerades även en branschkonferens där beslutsfattare möttes inom branschens olika delar för kompetensutbyte, inspiration och bredda sina nätverk.
På Logistik & Transport fick mässbesökarna även chansen att ta del av kostnadsfria föreläsningar på Öppna scenen.
– Vi har lagt mycket fokus på att skapa ett kvalitativt innehåll på Öppna scenen: vi tar in högaktuella föreläsare och utställarna får också möjlighet att presentera sina case.
– Där känns det som vi träffat helt rätt. Scenen har blivit en central punkt på mässan som drar stor publik, säger Jan Nilsson.
Nu är planeringen inför nästa Logistik & Transport, som arrangeras 4-5 november 2025, redan i full gång.
Fakta om årets mötesplats
Antal medverkande: 4 003 (jmf med 3 487 förra året)
Antal utställare: 136 (jmf med 117 förra året)
Källa: Svenska Mässan Gothia Towers