Dahl etablerar 21 nya pick-up points

Dahl ökar tillgängligheten och etablerar så kallade Pick-up points. Bild: Dahl

Dahl Sverige ökar tillgängligheten och etablerar butiker för upphämtning, i samarbete med systerbolaget Optimera: så kallade Pick-up points. Dahl tar ännu ett steg närmare kunderna och etablerar utlämningsställen för upphämtning, så kallade Pick-up points, i samarbete med systerbolaget Optimera. Kunder kan därmed beställa gods från centrallagret via tjänsten Lagerexpress, på 21 orter i Sverige.

– Vi etablerade pick-up points redan för ett par år sedan i Optimeras butiker i Tranås, Mjölby och Århus, säger Daniel Bik, divisionschef för vvs på Dahl och fortsätter: Detta blev snart en uppskattad lösning för kunder som inte befinner sig i direkt anslutning till något av våra Dahlcenter och som vill undvika leverans direkt till sina arbetsplatser. Därför tar vi nu ännu ett grepp och etablerar oss via ytterligare 21 Optimera-butiker runt om i landet, vi kan därmed lämna ut gods i över 100 butiker.

På dahl.se väljer kunden leveranssättet pick-up och därefter vilken ort hen vill hämta upp godset på. Redan tidig morgon dagen efter beställning finns godset klart att hämta upp och avisering sker som vanligt via sms.