PostNord förbereder sig för ökade volymer när årets mest intensiva shopping-period inleds. Black Week startar den 21 november med höjdpunkten Black Friday den 25 november, följt av Cyber Monday och julen. Förra året passerade ungefär 1,1 miljoner paket i PostNords terminaler under Black Weeks toppdygn. I år är det svårt att förutse hur stor e-handeln kommer bli men PostNord gör i vanlig ordning en rad förstärkningar inför Black Week och julhandeln.
I åtgärdspaketet finns bland annat satsningar på ökade öppettider för kundservice, lördagsleveranser i stora delar av landet, söndagsortering av paket, tillfälliga julombud och 1 000 fler servicepunkter än förra året.
– Vi har förberett oss hela året och precis som föregående år ser vi med glädje fram emot årets roligaste period. Vi har under året bland annat fokuserat på att utöka antalet servicepunkter till privatpersoner med en storsatsning på paketboxar runt om i hela landet. Jämfört med samma period förra året erbjuder vi i år 1 000 fler serviceställen och är nu uppe i över 3 500 paketboxar, säger Agnes Karlsson, produktionsdirektör på PostNord.