foodora expanderar med Delivery Hero

Foto: foodora

Q-handelsbolagets moderbolag Delivery Hero, som finns i över sjuttio marknader, har valt att bygga foodora som är deras starkaste varumärken i Norden. Det betyder att Mjam (Österrike), foodpanda (Ungern, Slovakien) och Dáme Jídlo (Tjeckien) byter nu sitt namn till foodora.

foodora har på kort tid vuxit och blivit ett välkänt varumärke på de nordiska marknaderna Sverige, Norge, Danmark och Finland. För att samla flera av sina europeiska verksamheter under ett namn, har Delivery Hero har beslutat att byta de andra företagens varumärke till foodora. Ett viktigt strategiskt steg i att ytterligare bygga ett starkt rosa företag.

För att markera en förändring för q-commerce frontrunner kommer foodoras logotyp och färger att ändras lite men varumärket kommer att förbli starkt rosa.

– foodora har blivit ett starkt företag i Norden, och det vill vi utnyttja. Vår ambition är att “foodora” en vara eller rätt är en fras som ska bli vanlig att höra i Europa, som du redan nu gör i Sverige, säger Pedram Assadi, vd Delivery Hero Europe.

Det känns spännande att foodora växer och blir större. Vi har alltid arbetat mycket nära med våra systerbolag inom Delivery Hero-gruppen. Men att vi nu också kommer att dela samma varumärke känns fantastiskt. Tillsammans kommer vi att påverka många marknader och tillsammans kan våra gemensamma muskler ta foodora till nya nivåer, säger Hans Skruvfors vd foodora.