Smidmek rekryterar Henrik Gullberg och satsar på koncept

Smidmek vill vara det självklara valet för montage av lager- och logistikhallar. Foto: Smidmek

Smidmek storsatsar på lager- och logistikbyggnader. Som en del i detta har bolaget förstärkt med Henrik Gullberg som blir affärsansvarig för konceptet. Företaget är ett väletablerat namn inom projektering, leverans och montering av prefabricerade stål- och betongstommar. Efter flera vunna affärer inom lager och logistik har Henrik Gullberg anställts för att ta satsningen till nästa nivå.

– Målet är att göra Smidmek till det självklara valet för kunder som bygger lager- och logistikhallar. Min roll är att skapa ett koncept där vi kan erbjuda kunderna en hel stomme utifrån sina önskemål, säger Henrik Gullberg.

Henrik Gullberg har mångårig branscherfarenhet och inledde sin karriär som lärling och betongarbetare på Peab. De senaste 15 åren har han haft roller som arbetsledare, platschef och projektledare hos främst NCC men även på MTA Bygg och Anläggning.

– När Smidmek hörde av sig och presenterade satsningen på lager och logistik tyckte jag att det lät spännande. Jag har goda erfarenheter av bolaget och har köpt mycket produkter av Smidmek i mina tidigare uppdrag, säger Henrik Gullberg.

– Henrik har stor erfarenhet av att bygga lager- och logistikbyggnader och nu när han är på plats får vi en person som dedikerat kan utveckla vår affär och utöka erbjudandet, säger Victor Hallberg, vd på Smidmek.

bild
Henrik Gullberg och Victor Hallberg Foto: Smidmek

Inom Smidmek finns en lång och gedigen erfarenhet av lager- och logistikprojekt. Två prestigeuppdrag under senaste året har fått stor uppmärksamhet. Det gäller uppförandet av en produktionshall åt Koenigsegg i Ängelholm för Peabs räkning, och en logistikhall åt HelloFresh i Bjuv, beställd av Foodhills Fastigheter.

Marknaden för den här typen av satsningar är stor och det planeras nya montage över hela landet. Här kommer företagets långa erfarenhet av lager- och logistikprojekt att vara en klar konkurrensfördel. 

– Dessutom finns det många äldre logistikbyggnader som kommer att behöva rivas och ersättas med nya moderna anläggningar, säger Victor Hallberg.