Teslas tidigare marknadschef blir Einrides Marketing Director

Corinne Aaron blir ny CMO på Einride. Foto: Einride

Einride, fraktteknikföretaget som levererar digital, elektrisk och autonom transport, tillsätter Corinne Aaron  som ny CMO. Linnéa Kornehed Falck, som har axlat rollen sedan grundandet av Einride 2016, ska fokusera på sina roller som vice VD och styrelseledamot.

Under Linnéas ledning har fraktteknikföretaget expanderat och etablerat sig som ettvarumärke inom hållbar frakt, och byggt upp  globala team inom  marknadsföring, kommunikation och design. 

– Det har varit en givande resa att bygga upp fraktteknikföretaget till ett globalt känt varumärke sedan vi startade 2016. Med Corinnes erfarenhet från industrin och imponerande meritlista när det gäller att bygga varumärke för snabbväxande företag, kan jag inte tänka mig en bättre efterträdare att leda varumärket framåt, säger Linnéa Kornehed Falck, vice VD på Einride. 

Corinne Aaron har nästan två decenniers erfarenhet av global marknadsföring, varav över tio år i ledande befattningar. Senast arbetade hon som CMO på mobilitetstjänsten Lynk & Co, och innan dess som Head of Marketing, EMEA på Tesla i sex år. På Tesla ledde hon ett team genom kraftig tillväxt, expansion till sex nya marknader, lansering av fyra framstående produkter och skalningen av Teslas infrastruktur, inklusive öppnandet av gigafabriker och expansion av superladdningsnätverket till över 500 platser runt om iEuropa. Aaron har även erfarenhet av att arbeta med varumärken som Adidas och Reebok, samt stod bakom lanseringen av prenumerationstjänsten Lovevery i Europa och marknadsföring för Hyatt Hotels i Chicago. 

– Detta nya steg gör det möjligt för mig att kombinera min passion för innovation inom hållbar teknik med min erfarenhet av att skala varumärken inom elektrifiering och transport. Arbetet som Einride driver idag spelar en viktig roll för att skapa en grönare och mer innovativ framtid, och jag ser fram emot att se hur vårt team kommer att förändra transportindustrin och samhället i stort, säger Corinne Aaron, CMO på Einride.