Den sista Statoilstationen är nu omskyltad till Circle K och med det är nu 490 fullservice- och truckdieselstationer runtom i Sverige färdiga. Samtliga Circle K-stationer i Sverige går nu i färgerna rött, vitt och orange.
Sedan Statoil blev Circle K för ett år sedan har det skett fler än 71 miljoner köp i butik.
Sedan varumärkesbytet inleddes för ett år sedan har 1750 skyltar bytts och 2000 nya flaggor hissats.
– Det har varit ett händelserikt år för oss och vi är oerhört glada över hur väl vårt nya varumärke tagits emot på den svenska marknaden. Förändringen har gett oss energi att utveckla vårt kunderbjudande och vår service ännu mer. Kunderna som kommer till Circle K ska känna att de hittar det som behövs för ett enkelt liv i farten, säger Morgan Wiktorsson, VD på Circle K Sverige.
Statoil Fuel & Retail köptes år 2012 av den kanadensiska koncernen Couche-Tard, ett av världens ledande servicehandelsföretag. Licensen att använda namnet Statoil blev därmed begränsad i tid, eftersom namnet ägs av Statoil ASA. Bakgrunden till att det blev Circle K var att samla verksamheten under ett och samma varumärke. Circle K är koncernens största och mest internationella varumärke som nu har över 100 000 engagerade medarbetare och cirka 11 700 stationer/butiker i 23 länder över hela världen.