iBoxen blir Schenkers nya samarbetspartner

Foto: Schenker

Nu kan e-handelsföretag använda sig av boxleveranser till sina kunder med DB Schenker. Det betyder att e-handelsföretag kan välja mellan leverans till ombud, paketbox eller hem. 

DB Schenker var först i Sverige med att öppna ett ombudsnätverk och idag är resten historia. Ombudets fördelar är många men med den kraftiga utveckling som skett inom e-handeln de senaste åren behövs fler leveranssätt. Idag är det mottagaren som styr hur hen vill ha sin leverans.

"De boxlösningar som finns i dag är ofta placerade i butiker eller i andra inomhusmiljöer, vilket gör att lösningen kräver att butiken har öppet. Därför ser vi iBoxens koncept med bostadsnära boxar som ett bättre komplement till de ombuds- och hemleveranstjänster vi redan erbjuder. Lösning är öppen för alla transportbolag. Det gör att vi tillsammans kan erbjuda fler bostadsnära leveranser med minimal påverkan på boendemiljön. Paketboxarna minskar antalet körda mil, sparar på miljön och är smidig för både konsumenter och handlare", säger Viktor Strömblad, Head of Land på DB Schenker.