Bolaget ökade sin omsättning med nästan 300 procent

Foto: Foodora market

Q-handelsbolaget presenterar idag årsrapporten för 2022, för foodora market. Under de senaste två åren har det nya bolaget inom livsmedelsbranschen, visat stark tillväxt och etablerat sig som en stark och solid utmanare på marknaden.

Plattformen har genomgått en snabb resa sedan sin start. Under 2022 ökade bolaget sin omsättning med På bara två år har bolaget ökat sin omsättning med nästan 300 procent, trots att butiksnätverket förblev oförändrat jämfört med föregående år. Det är ett resultat av hårt arbete, engagemang och en stark vision om att förändra och forma framtiden inom livsmedelsbranschen. Omsättningen landade på 358 miljoner kronor.

– foodora market är bolagets största partner och en viktig bidragsgivare till bolagets övergripande framgång. Vi ser plattformen som en väldigt viktig strategisk investering för fortsatt väldigt stark tillväxt på den svenska marknaden. Genom en kombination av operativ excellens, kundfokus och samarbete har foodora market stärkt relationen mellan våra varumärken och ökat vår kapacitet att leverera högkvalitativa tjänster till våra gemensamma kunder, säger Hans Skruvfors, vd foodora

– Under hela 2022 kunde vi se fler växande kundkorgar, vilket är en tydlig indikation på kundernas förtroende och nöjdhet med våra tjänster. Jag ser med stor optimism på framtiden för våra butiker och är fast övertygad om att Q-handeln, som innebär snabb leverans av dagligvaruhandel & retail produkter, är här för att stanna, säger Sofia Gunnmo, Q-handelschef och chef över foodora market.