Ivecos digitala tjänst vinner pris på Busworld Digital Award

Kunden kan också övervaka detaljerad information om enskilda fordon, vilket gör det möjligt för dem att kontrollera flottans prestanda. Foto: IVECO

Iveco Bua belönades med Busworld Digital Award i kategorin Digital Operational Excellence. Priset, som delades ut för första gången, bekräftar företagets förmåga att erbjuda sammanhängande experttjänster som uppfyller kollektivtrafikmyndigheternas och operatörernas krav på prestanda och flottförvaltning. Prisutdelningen ägde rum på Busworld-mässan i Bryssel och avslutade konferensen Digital Mobility Solutions.

Företaget vann kategorin Digital Operational Excellence på nya Busworld Digital Awards, som har startats och organiseras av världens största bussmässa, Busworld Europe. Priset delades ut av en jury bestående av specialister inom digital teknik och andra yrkesgrupper.

Iveco On är en serie digitala tjänster som syftar till att optimera flottans prestanda och drifttid. Dessa tjänster erbjuder omfattande information om bussflottor under drift, inklusive energiförbrukning, medelhastighet, körsträcka per dag och körstilsutvärdering.

Den digitala tjänstens connectivity-tjänster ingår som standard på alla Iveco Bus-fordon som har levererats sedan början av 2022 och innebär en avsevärd förbättring av flottornas prestanda.

Kunder kan övervaka detaljerad information om enskilda fordon och optimera deras prestanda genom riktade rapporter. Premiumalternativet erbjuder realtidsinformation och standardiserade lösningar för övervakning av flottor med flera bussmärken.

– IVECO ON:s connectivity-tjänster är inriktade på kollektivtrafikmyndigheternas och operatörernas behov och har utformats för att optimera drift och förvaltning av flottor som består av både bussar med förbränningsmotorer och utsläppsfria fordon. För det senare har vi skapat en komplett uppsättning innovativa rapporter för att göra det enkelt för kunden att hantera våra elektriska enheter och batterier på ett effektivt sätt, säger Marco Franza, chef för Bus Customer Service and Energy Mobility Solutions.

För närvarande används de digitala tjänsterna av över 3 000 fordon i Europa.

 

 

 

Regene