DHL lanserar ny lösning för e-handlare

Från och med 1:a februari 2024 blev det möjligt för DHL:s e-handelskunder att lämna in paket på något av DHL:s ombud. Foto: DHL

 

DHL Freight introducerar ett nytt anpassningsbart alternativ för e-handlare, vilket möjliggör att paket nu kan lämnas in på något av logistikföretagets 1870 utlämningsställen.

Tjänsten blev tillgänglig från och med 1:a februari fungerar för både för nationella och internationella försändelser.

– Efterfrågan på denna tjänst har varit stor, då många mindre e-handlare har efterfrågat större flexibilitet och inte vill vara bunden till en upphämtning av DHL. De kan nu själva välja när under dagen och på vilket av våra många ombud de önskar lämna in sina paket, berättar Niklas Stenman, Head of eCommerce Development på DHL.

Kunderna bokar som tidigare DHL Service Point och DHL Parcel Connect.

– Vårt mål är att erbjuda våra kunder en flexibel och hållbar leveransservice. Vårt omfattande ombudsnätverk är ryggraden i vår service och nu har vi hittat ännu ett sätt att använda detta som en del av strategin för att skapa enkla lösningar för våra kunder, avslutar Niklas Stenman.