Elon Business sköter både e-handelssajt och lager

Utvecklare och lager är i samma hus Foto: chuttersnap/unsplash

Halebop startade som en operatör för unga. Nu riktar operatören in sig mot den kreativa målgruppen. Elon Business sköter både e-handelssajten och lagret, rapporterar Ehandel.

 

Halebop - som är en del av Telia - positionerar sig som det rörliga och kreativa varumärket inom svensk mobiltelefoni. Och man gör det genom att vara den mobiloperatör som har flest nöjda privatkunder enligt Svenskt kvalitetsindex (SKI), där de har vunnit 12 av de senaste 15 åren.

Elon Business sköter sajt och logistik

Halebop är främst inget logistikbolag eller e-handelsplattform, men strävar ändå efter att ha mycket god förmåga inom dessa områden. För att lösa det har man valt att jobba med Elon Business, som sköter mobiloperatörens e-handel, lagerhantering och distribution till alla kunder skriver Ehandel..

– Det finns stora fördelar med att ha e-handelsplattformen så nära kopplad till vår distribution och vårt lager. Då får vi flexibilitet och kan vara snabba. Vi kan ändra erbjudanden fort och hur vi visar det på hemsidan. En extern part garanterar snabbhet och funktioner som ibland kan vara svårt att lösa inhouse, säger Nicklas Stuxgren.

Att hålla fokus på huvudaffären är ännu viktigare just nu med ett allt tuffare ekonomiskt klimat som påverkar konsumenterna först, och därmed företagets målgrupp. Även där har mobiloperatören verktyg för att vara konkurrenskraftiga.

Källa: Ehandel