Thansens senaste butik i Köpenhamn, Danmark, presenterar nu en banbrytande butikslösning utrustad med världens första AutoStore Pick-Up Port, möjliggjord av Element Logic. Denna innovativa teknologi möjliggör fullständigt automatiserad leverans av varor direkt till kunder.
Thansen, grundat 1991 i Danmark, är en leverantör av reservdelar och utrustning till bilar och andra fordon, samt camping- och fritidsutrustning. Företagets nya butik i Köpenhamn tar kundupplevelsen till nya höjder genom att erbjuda möjligheten att enkelt beställa produkter online och sedan hämta dem i butiken praktiskt taget omedelbart – när som helst på dygnet.
Den nya butiken i Köpenhamn har fått en AutoStore-lösning bestående av 14 robotar och över 18 000 papperskorgar. Trots lagrets blygsamma storlek rymmer det över 32 000 av Thansens 200 000 artiklar, vilket möjliggör en högst effektiv användning av lagerutrymmet. Detta innebär att kunderna får ett bredare sortiment direkt i butiken utan att behöva vänta på beställningar från ett centrallager.
”Med systemet i Rødovre flyttar thansen robotarna direkt ut i den enskilda butiken, vilket är något av ett paradigmskifte. Konsumenterna tänjer hela tiden på gränserna för leveranstider och graden av flexibilitet, och som företag kan man inte möta dessa krav utan att tänka i termer av smarta, automatiska lösningar”, säger Nikolaj Bjørn Eriksen, VD för Element Logic Danmark.