Posti etablerar sig i Sverige - lanserar kampanj med Miriam Bryant

Posti Kärrijä och Mirjam. Foto: Posti

Den finska statligt ägda logistikjätten Posti ska nu bli känd även för svenskarna. Verksamheten i Sverige, som i dag sker under namnet Aditro Logistics, byter nu varumärke till Posti. För att fira släpper logistikföretaget en kärlekslåt tillsammans med den svenska popdrottningen Miriam Bryant och det finska Eurovisionundret Käärijä.

 – I Finland har vi 400 år lång historia och är ett av landets mest välkända varumärken. När vi nu ska bli kända även här vill vi slå på stort och göra det med en blinkning till den kärleksfullt rivaliserande relationen mellan Finland och Sverige, och lyfta fram att vi är bättre och starkare tillsammans, säger Peter Ervasalo, SVP för Posti i Sverige.

 En cover på I Got You Babe för att föra samman Sverige och Finland

För att uppmärksamma sin närvaro i Sverige har Posti slagit sig samman med två av de starkast lysande stjärnorna på den finska och svenska popscenen – Miriam Bryant och Käärijä. Tillsammans gör de en cover på Sonny & Chers klassiska duett I Got You Babe, en låt som fyller 60 år nu i år. I den nyinspelade musikvideon förs hockeyspelare, politiker, vd:ar och vanliga medborgare samman – allt i kärlekens namn.

 – Så många delar av samarbetet, låten och konceptet för musikvideon tilltalade mig direkt. Det här projektet kändes som ett roligt och naturligt sätt att fortsätta utforska min “finskhet”. Allt föll perfekt på plats, och jag är så glad att kampanjen nu är live – den är ett fantastiskt exempel på samarbete mellan Finland och Sverige!, säger Miriam.

 – Nu är det dags att föra samman Finland och Sverige. Förhoppningsvis för den här låten oss finländare lite närmare svenskarna. Jag har också länge velat samarbeta med Miriam, och nu hände det äntligen, fortsätter Käärijä.