Nu presenterar last mile-aktören Best Transport den första i raden av smarta och användarvänliga tjänster för sina kunder: en Track & Trace i realtid för B2B-segmentet. Den nya teknologin möjliggör för avsändare likväl som mottagare av utvalda bud- och distributionstjänster att kunna följa leveransen i realtid.
– Det har funnits en stark efterfrågan från B2B-kunder att ha större kontroll över leveransen och att ha möjlighet att se när försändelsen är levererad. Jag är stolt över att vi på Best Transport, som första aktör på den svenska marknaden, nu tillhandahåller en smidig spårningsfunktionalitet med full transparens som kommer göra det enkelt för både avsändare och mottagare inom B2B att följa leveransen, säger Niklas Knight, vd på Best Transport.
I samband med lanseringen av Track & Trace för B2B-kunder adderas också en Information of Delivery, något som ytterligare digitaliserar kundresan. Detta sänds per automatik ut via epost i samband med att leveransen utförts.
– Ökad digitalisering gör att vi blir ännu mer tillgängliga och transparenta för våra kunder. Genom vår Information of Delivery, får beställaren omedelbar återkoppling från oss när leveransen är utförd. Samtidigt presenteras en överskådlig sammanställning med allt ifrån upphämtnings- och leveranstid till vilken tjänst och vilket fordon som använts. Vi redovisar även det betyg på leveransen som mottagaren lämnat, vilket naturligtvis är ett viktigt kvitto på att vi sköter oss, avslutar Niklas Knight.